Liga Szkolna Grudzien

Dnia 2 grudnia odbył się trzeci turniej Kętrzyńskiej Ligii Szkolnej. Turniej został rozegrany na dystansie 7 rund, tempem 15min na partię dla zawodnika. W turnieju wzięło udział łącznie 45 zawodników. Szczegółowe wyniki poniżej:

Grudniową I ligę wygrał po raz pierwszy Szymon Owierczuk - gratulacje! Liczymy dalej na robienie zamieszania w tabeli turniejowej. Czekamy również na pierwsze wygranie ligi Pacho Macieja, Artura Grądzkiego, Weroniki Kieszek i Michała Januszanisa 🙂

Maciej Pacho vs Marysia Pacho, I liga

Wyjątkowe pozycje szachowe jakie powstają na lidze szkolnej coraz bardziej mnie zadziwiają. W zeszłym miesiącu Tomasz Giruć miał szansę zrobić ładnego mata w trzech używając motywu podwójnego szacha. Tym razem w pojedynku rodzinnym pomiędzy Maciejem a Marysią powstało do tej rzadkiej końcówki, w której nawet mistrzowie sobie nie radzą. Czy umiesz matować skoczkiem i gońcem? Czarne zaczynają i matują w 10 posunięciach. (według przepisów mamy na to 50 posunięć, inaczej partia kończy się remisem)

Kiedy zawodnik wygrywa 7 partii na 7 to możemy nazwać to dominacją! Gratulacje dla Michała Dudy, który wygrał zdecydowanie II ligę. Potrzebny jest jednak dodatkowy trening aby utrzymać się w pierwszej lidze 🙂

Dziękujemy wszystkim za przybycie i do zobaczenia 13 stycznia 🙂 Terminy następnych turniejów są już opracowane do końca czerwca: 13 stycznia, 10 luty, 3 marca, 7 kwietnia, 12 maj, 2 czerwca.

Odpowiedzi

Maciej Pacho - Marysia Pacho, I liga

Trudno w paru słowach wyjaśnić jak zamatować skoczkiem i gońcem. W każdym razie podstawową rzeczą jaką trzeba wiedzieć jest to, że trzeba zepchnąć króla do rogu koloru swojego gońca. Czyli w tym przypadku do rogu białego (pole h1 lub  a8). Dlatego czarne powinny były zagrać 1...Gc2! które spycha króla do pola h1 2.Kf1 Sf4 Trudno to wyjaśnić ale skoczek musi poruszać się w kształcie litery "W" czyli po polach Sf4-Sg2-Sh4 aby zmusić wrogiego króla do zaciągnięcia do rogu - reszta jest już wtedy prosta. 3.Ke1 Sg2+ 4.Kf1 Kf3 5.Kg1 Kg3 6.Kf1 Gd3+ znowu gonimy króla do rogu, goniec i skoczek z królem muszą ze sobą współpracować. 7.Kg1 Gb5 posunięcie wyczekujące 8.Kh1 Sf4 9.Kg1 Sh3+ 10.Kh1 Gc6x (partia zakończyła się jednak remisem)

 

No Comments Yet.

Leave a comment

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.